Det blir bättre





Tjena! Asså i svenskan i skolan så har vi gjort typ berättelser av nåt slag. Jag skrev om en Tjej som har hamnat snett i livet och hamnat bland droger och lån och massa skit. Och en dag går det för långt. När hon inte betaldade igen en snubbe typ. Jag är typ missnöjd med den men ganska många gillar den iallafall alla jag visat den för så jag tänkte lägga ut en liten del varje dag av den! så får ni säga vad ni tycker. Jag tycker typ att den är jätte konstig men hade inte så lång tid attt göra den på. Men ja skit samma!




Söndag vaknar upp med svettningar, panik, ångest från dagen innan. Vill inte kliva upp vill somna om och leva vidare i drömmen. Mer ångest för jag vet att jag måste ta mig i kragen och kliva upp. Kliver upp i en lägenhet fullt med spya, sprit och ångest. Kämpa mig genom allt för en panodil och ett glas vatten. Sätter mig ner. Tankarna snurrar runt. Tänker på alla pengar jag är skyldig, pengar som jag inte har, tänker på det som hänt tänker på alla som vill mig illa. Tänker på misstagen jag gör varje dag. Det är då man inser att man inte är någon tapper soldat. Men har gått i alla väder. Öppnar kylen på jakt efter rester från veckan eller bara nåt att äta. Tomt, som vanligt. Drar på mig oversize linne stora Adidas brallor, hoppar i mina slitna skor, om man ens kan kalla dom skor, Ingen sula, stora hål. Knappt någon sko kvar men dom är mina det är dom jag gått i sprungit från fara i flera år. Glider ner till kvantum för att köpa lite cigg o mat. Så jag klarar mig ett tag till. Går samma stig hem som jag gått i fem år nu. Får panik ångest tänker på hur allt var förut då man var liten vill tillbaka vill tillbaka hem. Vill inte vara här. Närmar mig närmar mig porten . Vill inte gå in till lukten av spya, svett, ångest och mögel. Sätter mig i min gamla skinnsoffa och tänder en cigg. Hör ett jävla bankande på dörren. Hinner knappt ställa mig upp innan tre stora syrian biffar rusar in. Två av dom börjar välta omkring hyllor och skåp slår sönder allt dom ser. Den tredje kommer fram till mig med ett laddat vapen och trycker ner mig på golvet riktar vapnet mot min skalle. Han börjar skrika om sina pengar jag är skyldig honom.. ”Shit hur fan ska jag kunna ge han 40 fucking tusen spänn shiit..” tänkte jag.

forstättning följer ;) resten får ni på måndag för har allt på skoldatorn;)
puss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback