-



Bild 1 - En bild på någon du älskar.
Bild 2 - En bild på nogot du saknar.
Bild 3 - En bild som gör dig glad.
Bild 4 - En bild på din familj.
Bild 5 - En bild på dig själv nyligen.
Bild 6 - En bild på dig själv för länge sen.
Bild 7 - En bild på din favorit aktivitet.
Bild 8 - En bild på din favoritmat.
Bild 9 - En bild som du tycker om.
Bild 10 - En bild på dina vänner. 
Bild 11 - En bild ditt favoritplagg.
Bild 12 - En bild på din vardag.
Bild 13 - En bild ett roligt minne.
Bild 14 - En bild som gör dig ledsen.
Bild 15 - En bild som du skrattar åt.

Får väl försöka med det här och se om det går bättre än Dag 1, Dag 2

Har läst ut boken 14 år till salu hemsk! så här står det om boken :

Jag vill inte minnas händerna, ögonen eller slagen. Inte dimman och ångesten. Bundna händer. Trasiga flaskor och vassa knivar.

Och efteråt. Efteråt. Blodet på lakanet. Skärsåren. Blåmärkena på halsen.

Jag sprang barfota i snön på nätterna den vintern.
Jag tände eldar vid vattnet och brände sedlar.
Försökte kväva de skrik som aldrig tystnade.

Alla telefonnummer i den svarta boken som jag alltid sov med under kudden. För att jag aldrig skulle inbilla mig att jag var värd något.

Ett samtal. Smutsiga pengar på byrån som fick skapa nattens ångesteld vid vattnet.

Utan ert våld orkade jag inte existera.


Den handlar om en tjej som är fjorton år och som en kväll blir våldtagen. Efter det börjar hon må allt sämre och ramlar till slut in i prostitution och elände.
den sanna svenska historien om den helt vanliga småstadstjejen som bara var barn när hon började sälja sex för att dämpa sin ångest. Hon hade engagerade föräldrar och fina syskon. Hon var duktig i skolan och älskade att vara i stallet. Men så en dag blev hon våldtagen av en kille från skolan – och då rasade allt. Med hjälp av Internet öppnades en helt ny värld. En värld av självdestruktivitet. Konsten att förstöra sig själv. Insidan var ju redan så trasig.
Evelin

Den boken är hemsk!

2011-04-01 17:06:09
URL: http://theblindside.blogg.se/
Sara

Den boken har jag också läst, så himla hemsk :(

2011-04-01 17:25:47
URL: http://aamaziing.blogg.se/
M E R E I

- trevlig helg!

2011-04-01 19:44:37
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Sara

God natt :)

2011-04-01 22:22:13
URL: http://aamaziing.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback