liteavvarjehär



min hälsa är inte så bra men tror jag ska börja träna oså men här får ni hälsotips.

tips om du har svprt att sova:
  • ät inte middag precis innan du ska lägga dig. du kanske känner dig trött näru ätit men magen bearbetar maten på natten
  • slappna av o tänk på att du just nu är ledig och får ligga och göra ingenting. om du börjar tänka på nåt jobbigt som du är orolig över eller måste göra skriv ner det istället o tänk att du tar tag i det i morgon.
  • drick varm mjölk! haha inte så gott men man somnar typ av det eller blir lite trött..


Här får ni nåt nyttigt recept :

BÄRKOMPOTT MED KANELKRÄM , jätte god dessert  som är nyttig det innehåller bär åsså

INGREDIENSER:
  • Cirka 1liter blandade bär typ hallon,björnbär,vinbär krusbär körsbär osv
  • 2 citronkrässtrån ( eller rivet skal av en halv citron)
  • 1dl vatten
  • 1/2 dl farinsocker
  • 1/2 dl citronmelissblad
KANELKRÄMEN:
  • 250 g kesella
  • 1/2 dl florsocker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk malen kanel
gör så här:
Skiva citrongräset tunt på längden. Koka citrongräs och farinsocker i vattnet några minuter. Lägg i bären och citronmeliss och låt det kallna. Smaksätt Kasella med florsocker., vaniljsocker och kanel. Servera kompoten med kanelkräm . KLART!  ett recept jag hittade i nån tidning =)
nog om det .


Idag hade jag en helt okej dag i skolan. gjorde en kudde i slöjden sen en promenad hem.. helt slut mamma har fått influensan och jag tror jag håller på bli smittad... så.. ja.. men ska lägga mig och se nån serie på teve hur har eran dag varit kom ihåg ställ frågor :) blir jätte glad ha det fint! och ge tips på hur bloggen kan bli bättre <3 puss

nu kommer en låång lista! : enyoy

Visste du att..

att jag vill ha - åka till södertälje med lina o mamma NU
att min senaste kyss - läänge sen
att jag lyssnar mest på - beror på humör!
att jag pratar - svenska, engelska liite finska eller bara svordomarna och lite spanska =)
att jag inte gillar - falska mäniskor
att min första riktiga kyss -
att jag avskyr när folk snackar - skit
att kärlek är - En svår lek..
att jag gillar att - äta, vara med mina vänner
att jag alltid kommer att -mig själv...översocial.
att jag är hemligt förälskad i - kan ju inte säga om det är hemligt ;);) hahah
att sist jag grät var -när jag vart förbannad
att min mobiltelefon är - dum i huvve!
att när jag vaknar på morgonen - är jag farlig
att innan jag går och lägger mig - sitter jag vid datorn alldeles för länge :)
att idag har jag - varit i skolan
att jag just nu tänker på -alderles för mycket
att i kväll ska jag - ingen annning
att i morgon kommer jag -kanske umgås med bajslina
att jag hoppas - att det blir bättre
Har du:
Någon som förstår dig? Ja!
Någon som du saknar? ja
Någon som du hatar? hm, ja jag tror nästan det hah.
Vem kramade dig senast? minns inte
Vem pussade dig senast? maliin
Vem ringde dig senast? linaa
Vem ringde du senast? liinaa
Vem var du hemma hos senast? moster
Har du några kärleksproblem? mhmmm
Har du pratat med någon idag? såklart :)
Har du gråtit idag? nope !
Har du skrattat idag? Absolut, galet mycket!


Jag:

Är singel? yess
Svär ofta? yeess
Sjunger i duschen? alltid!
Skulle kunna ha pyjamas på dig i skolan? har hänt en gång i fyran haha
Skrattar åt dina egna skämt?hhahaha jaaa....
Skulle göra plastikoperation och det var ofarligt och gratis? säkert :o


Har du:

piercingar? i öronen.
Syskon? OJAAA 6 stycken tror jag.. måste räkna.... joo 6 st
Jobb? Skolarbete isåfall
För många vänner? kan man ha för många =)
Rymt hemifrån? när jag var liten smög in till en random granne..
Färgat håret? jappp :) massa gånger. lila,blont,rött,brunt,slingat, och svart =)
Bra självförtroende? VERKLIGEN INTE
Sagt "jag älskar dig" till någon? Ja
Varit kär? Jaa
Gjort något olagligt? Inget jätteilla iallafall :)
Somnat i skolan? hehe..
Brutit ett ben? nej =) men typ stukat lilltån
Tappat bort mig i min hemstad? jaa...
Sett en fallande stjärna och önskat? jies!
Gjort något som jag lovat mig själv att inte göra? massor tyvärr :(
Smugit ut utan lov? hehe jooo
En hemlighet som ingen annan vet? jo
Sovit en hel dag- joo

Somnat gråtande? Ja
..
Blivit generad inför folk? Jaaaaa hahah
Varit kär i någon utan att säga det till personen? Jies
Ätit musslor? NEJ FY
Varit på en festival? Jepp =)
Haft ett förhållande i under en månad? ja
Blivit kallad player? nej :)
Färgat ditt hår svart? Det blev iallafall svart xd


Vad:

Längtar du till mest just nu? SOMMARN!
Ska du göra i helgen? träffa elin o massa sen säkert vara med lina o rasmus eller nåt =)
Har du för kläder på dig?jaa prasselbrallor svarta.. rött linne och en stickad kofta här kan vi snacka om missmatch
Gjorde du igår? inget typ
Ska du göra i sommar? Ha jävligt kul!
Åt du senast? Ap snopp.. nä men hhhaha fralla=)
Har du för mobil? Sony Ericsson
Vad köpte du senast? hmmmm minns inte x)
Skulle du gjort om du såg ett lik i skogen? typ svimma..

Vem/vilka:
Slog du senast? . Matte haha

Fick du sms från senast? malin =)
Pratade du med? mamma
Skulle du kunna göra allt för? passssssss  
Var du med senast av det motsatta könet?rasmus =)
Kan du lita på mest?mamma,pappa moster malin och lina =) finns inte många jag litar på 100 procent
Vet mest om dig?mor och far annars malin
Sov du tillsammans med senast? malin =)

Allmänt:
Har du pussat en groda? haha ja..
Kan du hjula?NEj :(
Biter du på naglarna? JA... måste sluta med det äckligt oså men..
Är du EMO? NEJ
Vad skulle du göra om du vann en miljon? leva livet
Skulle du kunna hoppa fallskärm? NEJ blir ju höjdrädd av att gunga
Har du sjungit inför publik? jo ?=)
Följer du mode? Nej , har min egna stil folk får tycka vad dom vill om det
Är du hungrig? ne
Är du blyg? jo i början men efter en timma eller nå så babblar jag så man knappt får stop på mej :D haha!



Agnes

MMMMMM! det ser gott ut det där ;) <3

2011-04-04 17:51:33
URL: http://barajagagnes.blogg.se/
Clara

sv: Aha, men usch vad jobbigt. hoppas du inte blir jättedålig.

2011-04-04 17:52:45
URL: http://chaneeeel.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback